Essence All About Candies

donderdag 15 mei 2014

Ik denk dat het zonnetje iets met me doet, want ik ben ineens behoorlijk into the pastelkleurtjes. Ondanks dat de zon zich nu al eventjes alleen maar verscholen heeft laten zien, blijven de pastelkleurtjes me nog wel trekken. Toen ik de kleurtjes van dit oogschaduwpalletje zag, kon ik dan ook niets anders dan ermee naar de kassa lopen en afrekenen...


Zoals je op bovenstaande foto kunt zien, is de naam erg goed gekozen. Bij het zien van de kleurtjes, moet ik inderdaad aan snoepjes denken. Sterker nog, nadat ik dit palletje had gekocht, ben ik doorgereden naar de supermarkt om een paar zakken snoep te halen...

Het palet zelf straalt naar mijn mening helaas niet heel veel uit. Het is een transparante verpakking van plastic en hierdoor kun je de kleuren wel erg goed zien, maar stiekem vind ik het maar saai. Maar de verpakking is gelukkig wel degelijk en opent en sluit naar behoren. Het is een handzaam formaatje, het gehele palletje is namelijk net iets groter dan een single blush van Sleek.


De oogschaduws hebben helaas geen namen, maar ze hebben wel overduidelijk hun eigen kleurtje, dus met de namen "(pastel-)geel, roze, paars, zalm, blauw en groen" denk ik dat iedereen wel weet welke tint er bedoelt wordt :-).

Alle oogschaduws hebben een metallic shimmer over zich heen, waardoor de kleuren op de huid wat minder verschillen dan in het doosje, maar gelukkig zie je nog wel verschil. De finish maakt ze alleen allemaal wat zilverkleurig. Aan de ene kant vind ik dat erg jammer, maar aan de andere kant ideaal omdat ik ze alleen in combinatie met natuurtinten gebruik en deze metallic shimmer de look net weer wat frisser maakt.

Boven: schaduw
Onder: zonlicht


De kwaliteit is boven verwachting! Ik heb een solo oogschaduw van Essence liggen en die gebruik ik niet omdat er meestal meer poeder op mijn wangen zit dan op mijn ogen, maar dat is bij deze kleuren niet het geval! De oogschaduws zijn erg zacht en dat maakt het gebruik fijn.

Enig puntje waar je wel op moet letten bij het blenden is dat je niet teveel gaat blenden, omdat de kleur dan verdwijnt en je alleen de zilverkleurige shimmer over houdt. Dat had ik de eerste paar keer met het gebruik haha...

Al met al ben ik tevreden met dit budget- palletje. De kleuren zijn fris en weer eens wat anders.
Het palette is te koop bij de Kruidvat en kost € 3,59. Naast dit palette zijn er nog drie andere varianten te koop, namelijk Paradise, Nude en Sunrise. Naar de Sunrise ben ik ook nog erg benieuwd. De kleuren van All About Nude zagen er ook prachtig uit, maar ik heb al 3 naturel palettes, dus dat wordt me wel een beetje teveel van het goede..

Heb jij één van deze palettes? En wat vind je ervan? X


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs