China Glaze Sun Worshipper

woensdag 4 juni 2014

Ik heb jullie weleens verteld dat mijn mannelijke collega's dol zijn op thermografische lakjes. Althans, ik weet het niet zeker, maar áls ik zo'n lakje op heb, laten ze me van alles doen om mijn nagels te zien verkleuren, haha. Vorige week vroeg één collega me, terwijl ik Girls Just Want To Play ophad, of ik geen fellere kleurtjes had. Your wish is my command laten we maar zeggen en daarom besloot ik eens een verrassing voor hem te lakken...




Sun Worshipper komt uit de Poolside Collection en is uitgebracht voor de zomer van 2010. Zoals we ondertussen van China Glaze gewend zijn, brengen ze vaak felle kleuren uit voor de zomer en de Poolside Collectie is hierop geen uitzondering. Sterker nog, de collectie bestaat uit zes blitse neons!


De kleur van Sun Worshipper zit tussen geel en oranje in. Het lijkt een wat donkerdere tint geel, maar op de nagels neigt ze toch een stuk meer naar oranje. Toch is het geen oranje te noemen. Op de neon finish na, is het verder een simpel, crème lakje zonder poespas.

China Glaze Sun Worshipper
Natuurlijk licht


Wees gewaarschuwd: het is echt een boom-in-your-face lakje. De pigmentatie is enigszins vreemd, want eigenlijk is-ie behoorlijk goed, maar toch heeft-ie behoorlijk wat laagjes nodig om echt volledig dekkend te zijn. Op de foto's zie je dan ook 5 (!) laagjes. Meevallertje hiervan is dat de laagjes echt onwijs snel droog zijn en je dus best vlot achter elkaar kunt lakken. Met vier laagjes was-ie qua dekking ook wel goed, maar vond ik 'm persoonlijk nog te streperig en daarom heb ik nog dat extra laagje gelakt. Ik bedoel.. Ik was toch al bezig :p.

Kennen jullie trouwens de kleur van een Hawaii Afrikaantje? Als je die bloem wel eens in het echt hebt gezien, weet je precies hoe Sun Worshipper eruit ziet. Mijn ouders hadden ze in een bak staan, maar toen ik erheen ging om foto's van Sun Worshipper erbij te maken, kwam ik erachter dat de plantenbak overleden was, dus jullie moeten het even met een plaatje van google doen.


De substantie is wel wat waterig, dus het is raadzaam om voorzichtig te lakken en niet al te veel lak op je kwastje te nemen. Vooral niet bij de eerste laag, omdat het dan absoluut naar je nagelriemen zal kruipen. De laatste drie laagjes heb ik wel wat meer lak op het kwastje genomen om de streperige finish wat tegen te gaan. Zoals veel neons droogt ook deze matte op, dus een laagje topcoat is aan te raden.

Flitslicht


Ik heb deze lak één keer eerder als full mani gedragen en de opmerkingen bleven maar binnenstromen! En nee... Die waren echt niet allemaal positief, hahaha!! Want geloof me; het is echt een felle tint! Maar ondanks dat-ie zó ontzettend fel is, is-ie toch ook wel weer draagbaar. Maar niet voor altijd ;-)!
Die andere keer dat ik 'm had gelakt, had ik 'm meer als grapje opgedaan om de zon tevoorschijn te laten komen en dat hielp! Dus ik ga duimen dat ik morgen ook wakker word van een stralend zonnetje! Ben die buien alweer helemaal zat!

China Glaze bevat 14ml, kost ongeveer € 5,5 en is online verkrijgbaar bij onder andere Enchantra en The Color Palette. Wat vind jij van deze opvallende kleur?
X




1 opmerking :

  1. Zo, die is behoorlijk opvallend! De kelur is echt geweldig voor een zonnige dag al vind ik 5 laagjes toch net iets teveel.

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs