Dollish Polish Peter Cottontail

donderdag 5 juni 2014

Een van de eerste indie-merkjes waar ik echt als een bezetene achteraan ben gegaan, is Dollish Polish. Door het onwijs gave lakje Expecto Patronum. Vandaag niet Expecto, maar een LE die nog nooit mijn nagels van dichtbij heeft gezien. 


Dolly is het gezicht achter Dollish Polish. Rond 2009 begon ze met haar YouTube kanaal vol met nailart tutorials en in 2010 zag Dollish Polish het levenslicht, want zoals ze zelf zegt: "Creating is my passion... Nail polish is my obsession. Combining the 2 is a no-brainer." Dolly zit absoluut niet stil en heeft regelmatig nieuwe collecties, welke in alle mogelijke finishes zijn uitgebracht.

Peter Cottontail is een Limited Edition en is uitgebracht in de Paascollectie van 2013. In totaal zijn er 150 lakken uitgegeven van Peter Cottontail. Eigenlijk zouden er maar 100 flesjes van Peter Cottontail worden gemaakt, maar Bigcartel (haar webshop) deed ergens iets fout en verkocht daardoor meer lakjes dan er waren. Dat Dolly een erg goede customer service heeft, dat blijkt wel, want ze is meteen meer lakjes gaan mengen voor die 50 mensen. Waar ik dus ook bij hoorde...


Peter Cottontail heeft een zeer lichte peachy basiskleur met daarin verschillende vormen en formaten holografische glitters. De lak is echt erg sheer, dus bedoeld om te layeren over een andere lak.
Ik heb hiervoor Light Peach (#359) van Kiko gekozen. In eerste instantie had ik 'm over Lemon Fizz heen gelakt, maar omdat geel echt niet staat bij mijn huidskleur, besloot ik een andere lak te nemen als undie.
Dat is dan weer fijn van een basis die zo sheer is :-).


De substantie is iets dikker dan ik gewend ben van Dollish Polish, maar het is niet vervelend dik gelukkig. Ik gok dat de glitters er wat mee te maken hebben. Het kwastje neemt meer dan genoeg glitters mee en ik was met één laagje dan ook tevreden. Het is een speels accent op een bestaande kleur die een subtiel effect heeft.

Ik vind het geen heel bijzonder lakje, maar omdat de basis zo sheer is, is het leuk om te experimenteren over verschillende kleuren en kun je je mani behoorlijk opfleuren ermee. En dat het een LE is, maakt het natuurlijk wel weer leuk om te hebben :-).


Dollish Polish is het goedkoopst te verkrijgen via Dolly zelf, waar je $10 voor een flesje betaald, exclusief verzendkosten. Dit lakje is helaas niet meer verkrijgbaar, maar ze heeft nog genoeg andere leuke lakjes.
Ook kun je voor dit merk terecht bij Llarowe en Mei Mei.

Wat vindt jij van deze? X


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs