Loaded Lacquer Bento Box

dinsdag 3 juni 2014

Ik had nooit eerder van Loaded Lacquer gehoord, tot ik ze bij Anc op haar blog voorbij zag komen. Al vond ik het echt totaal niks voor mij: te hysterisch en te glitterig. Totdat Anc vertelde dat er een Sushi- Collectie kwam. En sja.. Als sushi-verslaafde kon ik natuurlijk niet anders dan bestellen. Een half uur voor de restock zat ik klaar en stiekem ging er een juichje door me heen toen ik de bevestigingsmail in mijn mailbox had. Ik bestelde er twee uit deze collectie en wil jullie vandaag Bento Box laten zien.




Toen ik het flesje zag, was ik enigszins verbaasd, want hij was totaal anders dan de bottleshot die ik eerder had gezien. Desalnietemin trokken de blauwe glitters meteen mijn aandacht en ik kon ook niet wachten om te zien hoe deze lak op mijn nagels zou zijn...

Loaded Lacquer Bento Box

Zoals ik al verklapte, hoort deze lak bij de Sushi Bar Collectie, welke op 23 mei 2014 voor het eerst in de verkoop is gegaan. De collectie bevat 4 lakken, waaronder holo's en glitters. Loaded Lacquer is handgemixed door Heather en afkomstig uit de USA. Alle lakjes zijn 5-Free en Cruelty Free.

Bento Box heeft een jelly base in een prachtige bordeauxrode/pruimkleurige tint die iets naar burghundy neigt. In deze basis zitten prachtige blauwe en fuchsia glitters in verschillende formaten. De fuchsia glitters lijken wat verstopt, maar eenmaal op de nagels zijn ze toch beter zichtbaar dan ik dacht. De blauwe glitters springen er gewoon uit; erg gaaf.

Loaded Lacquer Bento Box
Flitslicht


Ook toen ik Bento Box ging lakken, viel het me op dat de kleur totaal niet overeen kwam met de kleur in het flesje. De kleur op mijn nagels was namelijk roze! Omdat het een jelly is, is de dekking natuurlijk een stuk minder dan bij een ander willekeurig lakje en daarom heb ik drie laagjes gelakt. Bij drie laagjes was de bordeaux/pruimkleurige-tint weer te zien, al neigt de lak in het zonnetje toch nog wel behoorlijk naar roze. Binnenshuis en in de schaduw zie je wel de prachtige bordeauxrode/pruimkleurige kleur. Ik vind de kleur binnenshuis dan ook het mooist. Dat rozige is... Ik weet het niet, kan er niet precies mijn vinger op leggen. Maar hoe langer ik de lak draag, hoe leuker ik de roze tint vind worden...

Schaduw


Het kwastje die Loaded Lacquer gebruikt is echt prima! Het neemt eigenlijk eerder teveel lak (en glitters) mee dan te weinig en je hoeft absoluut niet te vissen naar glitters. Ook qua nauwkeurigheid werkt het kwastje erg fijn. De droogtijd is redelijk snel en dit maakt het lakje fantastisch om te lakken. Ik moest wel twee laagjes topcoat lakken. Niet omdat het zou zo ruw was, maar omdat het eerste laagje topcoat opgeslurpt leek te worden door de lak en de glans hierdoor verdween. Met het tweede laagjes topcoat kwam de glans weer helemaal terug.

Loaded Lacquer Bento Box
Zonlicht


Ik vind het een heerlijk kleurtje en omdat het een jelly is zie je dus wat kleurverloop. Dat wil zeggen dat die lakjes bij je nagelriemen meestal net wat lichter van kleur zijn dan bij je tips. I like! De substantie is echt perfect te noemen en de lak vloeit over de nagels.

Om af te sluiten nog een macro-shot.


Loaded Lacquer is te koop via Heather haar site en kost $8-10 per flesje.  Buiten deze collectie heeft ze ook nog keus uit andere collecties, die uit verschillende finishes bestaan, waaronder holo's, jelly's en glitters.
De Sushi Bar Collection is nu uitverkocht, maar via haar facebook kun je op de hoogte gehouden worden wanneer er nieuwe restocks zijn. De verzendkosten zijn netjes (zeker als je met z'n tweetjes bestelt) en de verzendtijd was erg netjes: op vrijdagavond besteld, zaterdagmiddag verzonden en precies een week later op zaterdag op de mat!

Wat vind jij van Bento Box? X

2 opmerkingen :

  1. Zo gaaf, ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb!
    Fingers crossed voor een pakketje vanmiddag :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen dat je er zo blij mee bent. Die macro shot is echt helemaal geweldig! Die glitters lijken wel licht te geven.

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs