Wet 'n Wild Deeper Dive

dinsdag 10 juni 2014

Een paar weken terug liep ik in de Big Bazar en daar kwam ik dit lakje tegen. Eigenlijk was het een beetje liefde op het eerste gezicht... Om er vervolgens achter te komen dat-ie hartstikke sheer was.
Maar zoals ik in Polishes That We All Have vertelde, wilde ik jullie het lakje toch laten zien en daarom heb ik 'm afgelopen weekend gelakt.


Deeper Dive hoort bij de Spoiled-lakjes, wat een soort sub-merkje is van Wet 'n Wild. Op de flesjes staat dan ook "Spoiled by Wet 'n Wild". Het is geen op zichzelf staande collectie, omdat er constant nieuwe lakjes aan toegevoegd worden. Maar ook is het geen op zichzelf staand merk. Ach, zolang het leuke lakjes zijn, maakt het me niet zo heel veel uit. En deze is leu-heuk!!


Deeper Dive heeft, zoals de naam al een beetje doet vermoeden, een tealkleurige basis die wel behoorlijk naar blauw neigt. De basis is een jelly en heeft daarin bosgroene shimmer en prachtige turkooise en gouden flakies. Geloof me, hij is zó gaaf om te zien!


Op de nagels valt het blauwe behoorlijk weg en heb je een mooie tealkleurige lak boordevol flakies. Door de flakies is de kleur op je nagels echt ontzettend afhankelijk van het licht: de ene keer toont-ie meer groen, de andere keer weer meer blauw.

De applicatie was helaas wat minder. Deze jelly basis is een échte jelly, want de lak had 4 (!) laagjes nodig om dekkend te zijn en nog is-ie niet helemaal volledig dekkend. Gelukkig is dit alleen in helder licht waarneembaar. Binnenshuis zie je niet erg goed dat-ie nog niet volledig dekkend is. Het kwastje is breed (vergelijkbaar met Catrice), maar tot mijn grote geluk had de mijne geen last van uitstekende haren. Ik had wat horror-verhalen op internet gelezen, dus stiekem was ik ook een beetje bang om dit lakje te lakken, haha. Gelukkig was dit niet het geval en kon ik met een dosis voorzichtigheid toch goed lakken.



Wel is aan te raden om dunne laagjes te gebruiken, want de lak is zodanig dun, dat-ie snel richting je nagelriemen kruipt. En geloof me, tealkleurige lakjes zijn een ramp betreft een clean-up!
Bij één nagel had ik net wat teveel lak op mijn kwastje genomen en dat heb ik geweten, Ik ben wel een kwartier bezig geweest om 1 zijwal schoon te krijgen.

En natuurlijk zou ik mezelf niet zijn als ik een lak met flakies niet zou proberen matte te maken. And boy, wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. De lak wordt er waanzinnig gaaf door! Ik was de ellende van het lakken meteen vergeten toen mijn nagels matte werden. Wat een beauty!

Hier nog de lak glanzend en matte naast elkaar. Wat heeft jouw voorkeur? 

Wet 'n Wild Deeper Dive

Ik kocht dit lakje bij de Big Bazar in de aanbieding voor € 1,99. Het lakje bevat 15ml.
Ik weet niet waar de Spoiled-lakjes nog meer verkocht worden, maar mocht je een BB in de buurt hebben, zou ik eens langsgaan om te zien of het lakje er nog ligt. Hier lagen er nog behoorlijk wat namelijk, dus je zou geluk kunnen hebben! Of niet natuurlijk, als je 'm helemaal niets vindt ;-)...

Wat vindt jij ervan? X


3 opmerkingen :

  1. Ik vind hem glazend super gaaf, maar matte is ie echt <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem heel gaaf, maar ik heb echt geen geduld voor 4 of meer laagjes...
    Zo jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 'm erg mooi! Deze lak is wel 4 laagjes waard. Mat is-ie trouwens helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs