Dance Legend Miramar

maandag 26 januari 2015

De laatste keer dat ik jullie een blauw lakje liet zien, was Daddy's Little Girl in Oktober 2014, dus hoog tijd voor een nieuw blauwtje op de blog dacht ik zo! Ik heb genoeg keus uit blauwe kleurtjes, maar ik pak ze gewoon nooit. Na een tijdlang over een paar tinten getwijfeld te hebben, heb ik uiteindelijk Miramar uitgekozen.


Dance Legend is een merk uit Rusland die hier in Nederland voornamelijk bekend is geworden door de holografische- en de thermo collectie, waar #175 en de prachtige #170 bij horen. Maar dat is absoluut niet de enige collectie, want Dance Legend heeft zo ongeveer alles wat je maar kunt wensen in een finish van een lak! Van cremes tot shimmers, flakies, holo's, mattes & suedes en bijzondere glittercombi's. Noem het op en ongetwijfeld dat Dance Legend dit wel in het assortiment heeft zitten.

Miramar hoort bij de Sahara Crystal Collectie, wat een collectie is die uit 24 textuurlakjes bestaat. Sommige hebben een glittertje in zich, sommige niet. Miramar is ook wel bekend onder nO. 23.


Toen ik swatches ging zoeken, dacht ik even dat ik een verkeerd gelabeld flesje had en nog steeds ben ik er niet helemaal zeker van. Op swatches zie ik namelijk een pastellerige blauwtint en bij mij is het een mediumblauw die zelfs wat naar koningsblauw neigt. Een stuk harder dan het pastelkleurtje die ik op google tegen kom. Hoe dit zit weet ik niet, gezien de meeste uitgebreide blogs over dit merk in het Russisch zijn en ik die taal nog nét niet helemaal beheers ;-). Maargoed, het flesje is gelabeld als Miramar, dus voor het gemak ga ik er maar gewoon vanuit dat ik Miramar heb.

Schaduw


De lak is wat aan de stroperige kant, maar ik merkte dat als ik gewoon genoeg lak op het kwastje deed, de lak alsnog als boter over de nagels vloeide. De pigmentatie is echt fantastisch, op de swatches zie je dan ook maar één laagje. En dat laagje was in no-time droog!

Zonnetje


Zoals we ondertussen allemaal weten, is het de bedoeling dat een textuurlakje korrelig opdroogt en Miramar doet dit prima. Er zit een klein zilveren shimmertje in wat een beetje een ijzige gloed in het geheel geeft. De textuur ziet er ruw uit, maar het grappige is dat het totaal niet zo ruw aanvoelt. Tuurlijk voelt het ruwer aan dan lakjes zonder textuur, maar de PixieDusts van Zoya zijn grover.


Dance Legend is in Nederland te koop bij de webshop Hypnotic Polish, waar je €9,70 voor een flesje van 15ml betaalt. Ook kun je ze vinden op meerdere internationale webshops, waar Dance Legend zelf de goedkoopste is; namelijk $9 voor een flesje uit de Sahara Crystal collectie.

Wat vind jij van Miramar? X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs