piCture pOlish Honey Moon

vrijdag 9 januari 2015

piCture pOlish is zo'n merk waar ik vrij weinig vanaf weet. Ik zie weleens gave swatches op blogs voorbij komen die dan op mijn wishlist belanden, maar ik ben verder totaal niet op de hoogte van de collecties enzo. Eigenlijk best raar, omdat ik erg te spreken ben over het merk.
Anyway, eind vorig jaar kwam ik op een vrijdag thuis na een lange werkdag en ging even wat relaxen op internet (lees: blogs doorneuzen). Bij het zien van het lakje Honey Moon sloeg mijn hart even over...



piCture pOlish is een vrolijk merk, bedacht door twee meiden uit Australië. De lakjes zijn 3- tot 5-Free, veganistisch en niet op dieren getest.

Honey Moon hoort bij de Collaboration 2014, wat een jaarlijks terugkerende collectie is in samenwerking met bloggers en webshops vanuit de hele wereld. Honey Moon is het lakje van blogger Manicurator.

"The most perfect week of my life with my love, surrounded by tropical waters and island sunsets. I wanted a piece of that memory with me and now I can just put it on my nails!" - Manicurator


Honey Moon is een muted groenblauw lakje waar ik absoluut de zee van bounty-islands in herken. Onze Noordzee is hier absoluut niet mee te vergelijken, haha. In deze groene crème zitten nog een heleboel gekleurde glassflecks, waardoor het lakje een soort sprookjesachtig uiterlijk heeft. Door de glassfleck wordt de lak in het zonnetje een stuk blauwer dan in de schaduw, wat te zien is op onderstaande swatchfoto's. Ik had warempel een zonnetje! Tijdens het maken van de macroshot werd het zonnetje verstopt achter de bekende Nederlandse wolken en die tint zie je dus in de schaduw.

Picture Polish Honey Moon

Wellicht hebben jullie het weleens in de WWW gelezen, maar de naam is dus eigenlijk waarom ik dit lakje kocht. Honey Moon is namelijk de naam van mijn oude paardje, die ik tot vorig jaar in mijn bezit had. Ik ken hem vanaf zijn 3de jaar, een paar jaar later werd hij van mij en gezien hij in april alweer 15 wordt is dat alweer een behoorlijke tijd. Door van alles en nogwat is de lol tussen ons een tijd terug weggegaan en ging ik er eigenlijk meer heen als een verplichting. Doordat ik hem van mijn opa had gekregen die alweer een aantal jaar overleden is, kon ik me er emotioneel niet toe zetten om hem weg te doen. Dus modderde ik nog wat door. Toen ik vorig jaar door een persoonlijke hel ging, had ik geen andere keus meer en gaf ik hem aan mijn toenmalige bijrijdster. Hij staat gelukkig nog steeds op hetzelfde plekje (zo'n 500 meter bij mijn huis vandaan) en het is dus absoluut geen moeite om er nog eventjes langs te gaan. En dat doe ik dan ook regelmatig. Het was een heftige beslissing, maar als ik zo terugkijk naar afgelopen jaar, is het éen van mijn beste beslissingen ooit geweest. Als ik hun zie en hoor genieten, slaat mijn hart een slag over van blijdschap. Hij zal voor mij áltijd mijn gekke grijze poown blijven en dit lakje heeft voor mij dus ook een megabeladen waarde. Al is het dan wel een "iets" andere dan voor de maakster zelf, hihi.

Moonie: mijn grote liefde .



Honey Moon lakt fantastisch. De lak lijkt wat sheer te zijn, maar toch zit ze met twee laagjes al bijna overal perfect. Ik heb alleen bij mijn duimen nog een extra laagje gehad. Als je dus brede nagels hebt, denk ik dat je overal drie laagjes nodig zult hebben. Maar no worries, de lakt droogt namelijk erg snel.


Ik vind het een fantastisch lakje, maar ik ben dan ook wel een beetje bezweken door de naam.
Om af te sluiten nog een macroshotje zodat je de complexheid van het lakje iets beter ziet.


Wat vindt jij van dit lakje van piCture pOlish? X


6 opmerkingen :

  1. Oh, ik had het niet verwacht, maar ik vind hem super mooi!
    Staat je ook echt goed :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ben er ook héél erg blij mee! Vaak is het toch zo dan de fantastische namen niet zo fantastisch staan, maar gelukkig bij deze niet het geval :-) !

      Verwijderen
  2. Wauw, deze is echt veel gaver dan in verwachtte! Staat je erg goed!
    En die 'grijze poown' is ook erg leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie prachtig zeg!! (kwam trouwens via via bij je blog, leuk!) Ik hou van mint groen, en al helemaal met shimmer <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai en welkom! Had jouw blog een tijdje geleden ook per toeval gevonden :D.

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs