Pretty Serious VT100

vrijdag 10 april 2015

Wat leuk hè, dat er zo ontzettend veel indiemerkjes zijn. Zo kan ik jullie vandaag weer een primeurtje voor de blog laten zien. Alleen voor de blog, want het merkje bestaat al een poosje. Kijken jullie mee naar VT100?




Pretty Serious is een vrolijk en speels merk uit Australie en bedacht door echtpaar Ben en Kaz. Het doel van het echtpaar is om met het merk persoonlijkheid, plezier en klasse uit te stralen. Buiten nagellak hebben ze nog een aantal producten in hun assortiment, waaronder gave oogschaduws. De producten die ze maken zijn allemaal Cruelty Free en geschikt voor veganisten.


VT100 heeft een prachtige emerald groene basis met daarin prachtige groene en goudgele glitters in verschillende formaten. Wel allemaal kleine formaten, maar ik denk dat dat juist de kracht van het lakje is. Ze is werkelijkwaar adembenemend!

Ik moest google er even op los laten, want ik wist echt niet waat "VT100" nou voor moest staan... Weten jullie het? Nee? Nou, niet getreurd, hou je vast:

Bron: xahlee.info


Blijkbaar was het één of andere middeleeuwse variant op de computer zoals we die nu kennen... Althans, dat lijkt me. Met google word ik helaas niet zo heel veel wijzer. Maar goed, VT100 is dus dat vergeelde machientje hierboven :-).

Pretty Serious VT100

Ik vind VT100 echt waanzinnig. Je zou zeggen dat ik ondertussen genoeg groene lakjes heb en misschien is dat ook wel zo, maar toch is ook deze weer uniek in mijn stash. De enige die er misschien wat op lijkt qua kleurstelling is Tree-Mendous, maar die heeft echt veel meer goud in zich en daarbij is de basis ook totaal niet hetzelfde. Zie je nou Nel: het lijkt op elkaar, maar het is niet hetzelfde!!!! ;-)

Pretty Serious VT100

Aan het kwastje moest ik even wennen. Of misschien was het de substantie, ik weet het niet precies. De substantie is mooi vloeibaar, maar toch heeft ze ietsiepietsie de neiging om wat stroperig te zijn. Het kwastje is vrij dun en waaiert mooi uit, dus dat is het eigenlijk ook niet. Misschien is het de combinatie. De eerste nagel verpeste ik in elk geval, want er zat meer nagellak rondom mijn nagels dan dat er daadwerkelijk op zat. Ik heb deze nagel gereinigd en bij poging twee had ik nergens meer last van. Denk dat je even de feeling moet krijgen bij dit lakje. Na dit blundertje, gingen ze rest van de nagels als vanzelf en was er zelfs geen kleine clean-up nodig.

Pretty Serious VT100

De droogtijd is lekker snel en op de foto's zie je twee laagjes. De pigmentatie is fantastisch, ik had eigenlijk zelfs maar één laagje hoeven lakken. De lak droogt mooi glad op, maar ik heb een laagje topcoat aangebracht voor wat extra glans.

Het is echt een héél fijn lakje en ik ben benieuwd naar meer van dit merk! Ik wordt zo vreselijk vrolijk van zulke groene kleurtjes!

Pretty Serious is goed verkrijgbaar, o.a. bij Pretty Serious, Harlow&Co en TheNailistaShop. Gemiddeld betaal je ongeveer 10€ voor een flesje van 11ml. 

Wat vind jij van VT100? Kun je ook zo vrolijk worden van zulke tinten of heb jij dat juist met andere kleurtjes?

4 opmerkingen :

  1. Reacties
    1. Dank je Bernette! Ben er zelf ook echt he-le-maal verliefd op!

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig lakje, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Gaaf is-ie he <3 ? Krijg helemaal de zomer in mijn bol van zulke kleurtjes haha!

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs