Tag: 10 to 1

woensdag 23 september 2015

Jaja, het is weer zo ver... Ik kwam een ontzettend leuke tag tegen en wilde deze met jullie delen! Uiteraard ben je vrij om 'm over te nemen!

Bron: Photaki.com


Tien dingen over mezelf:
- Mijn volledige naam is Yvonne.
- Ik woon in een heel schattig dorpje aan de kust waar we nauwelijks winkels hebben, maar wél vier supermarkten.
- Ik ben een wilde slaper. Praat, antwoord, maak er de nodige gebaren bij en heb ook gewoon mijn ogen open. Soms schijn ik zelfs stukjes te gaan lopen .Erg lastig, vooral omdat de andere persoon altijd denkt dat ik gewoon wakker ben en ik zelf níéts ervan kan herinneren!
- Ik was vroeger mega fan van Kane, heb zelfs een heuse Kane- kamer gehad.
- Ik heb 3 konijntjes in de tuin rondlopen: Japie, Gijs en Sjaak.
- Poezenkind heet Pooh.
- Ooit verbrijzelde ik mijn knieschijf na wat wijntjes teveel.
- Ik ben (en blijf) Forever 21!!!
- Mijn auto heet Dinkie. Het is een lelijke witte Matiz uit '99 die ik kocht om een jaartje in rond te crossen. En nu, 8 jaar later, doet-ie het nog steeds!
- Als ik een interessante serie ben gestart, wil ik het liefst in één ruk doorkijken tot het einde.

Sjaak, Gijs en Jaap. Dól op paarse peen.


Negen dingen die ik leuk vind:
- Reizen/Vakanties
- Zon/ Zomer
- Grey's Anatomy. Ja, nog steeds!
-Wijn. Rosébubbels of droog wit in de zomer, heerlijk Chianti-tje in de winter.
- Sarcasme. Vooral erg lekker wanneer de andere persoon het niet snapt :-).
- Flauwe en grove moppen.
- Achtbanen. Hoe hoger hoe leuker! Behalve de vrije val, die doe ik nóóit meer!
- Feestjes.
- Het bos in de herfstmaanden. Ik kan dan uren weg zijn met mijn doggie. Nouja, eigenlijk één van de honden van mijn ouders, maar dat is mijn kleine, grote vriend.


Acht dingen die ik niet leuk vind:
- Ruzie
- Zwarte Cross
- Liegen
- Regen/ Kou
- Zoete witte wijn
- Sporten
- Hoogtes. That includes bungeejumpen, glazen liften, uitkijkposten en vrije val-achtbaan.
- Badkamer schrobben. Maar even serieus: wie wel?!

Zeven plekken waar ik graag kom:
- Restaurants!! Vooral sushi en restaurants waar ze kleine(re) hapjes reserveren zijn favoriet. Vind dat zo gezellig tafelen!
- Kaapstad. Wat voelde dát als thuiskomen!
- Thuis: mijn heerlijke safe haven. Vooral de stukjes met foto's kan ik intens van genieten. Boven mijn televisie hangt een zelfgemaakt frame met foto's door de jaren heen. Alles in dezelfde tint als de rest van het huis. Is stiekem wel een beetje mijn favoriete plekje.
- In de buurt van bbq's :-).
- Heerlijke pitoreske (buitenlandse) dorpjes. Maar eigenlijk vind ik écht stadse steden ook gaaf.
- Op één van de vele terrasjes van Scheveningen.
- Het bos. Vooral in de herfst is moeders vaak één van haar honden een paar uur kwijt en ben ik heerlijk aan het verdwalen tussen de pracht van kleuren.
- Steps. Ideale winkel!


Zes manieren om mijn hartje te winnen:
- Tattoos. Vooral een mooie sleeve geeft me bibberbeentjes. Het liefst driekwart en dan een mooie Maori-print of iets wat een verhaal vertelt. In elk geval geen i love mama of de naam van een ex. Dat geeft me dan weer kostneigingen...
- Stoppelbaardje. Of haar in het algemeen. Ik kan het gewoon niet op van die geschoren of geharste mannen. En man moet een MAN zijn. En geen metroman, of hoe dat tegenwoordig ook heet. Bah.
- Motorrijdend. En dan wel op een racer of een naked. Geen chopper...
- Humor, spontaniteit.
- Levenservaring.
- Donker haar, blauwe ogen. Maar bruine ogen met donker haar is ook prima.
Oh. En als laatste punt, die eigenlijk niet meer mag, moet ik deze nog kwijt: die spieren die net boven de broek of zwembroek uitkomen... Oeh-la-laaa...



Vijf plaatsen waar ik nog heen wil:
- Himalaya, Nepal/ Tibet
- Wildernis, Canada/ Alaska
- Kyoto, Japan
- Marrakesh, Marokko
- Sendero Los Quetzales Trail, Panama


Himalaya. Bron: wordtrekinfo


Vier dingen of personen waar ik niet zonder kan:
- Mijn lieve vrienden
- Mijn (meer dan) fantastische ouders
- Sigaretten
- Telefoon

Drie van mijn lievelingsliedjes
- Under The Bridge, Red Hot Chili Peppers
- Africa, Toto
- When The Lady Smiles, Golden Earring
(En stiekem eigenlijk ook alles van Coldplay, Guus en natuurlijk kan ik niet stil blijven als Passie van Clouseau komt of Take Me To Church van Hozier..)


Twee wensen:
- Toch wel dat ik ooit een baan aangeboden krijg in Zuid- Afrika en daarheen kan verhuizen.
- Dat ik nog lang mag genieten van de fantastische mensen om me heen.

Eén laatste woord:
- Ehhh...





1 opmerking :

  1. Good facts! It's good to get know you :-)

    I do like Golden Earring a lot :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs