The Lady Varnishes The World's Greatest Criminal Mind

maandag 21 september 2015

Nadat ik eigenlijk heel erg enthousiast was over The Werewolf Code en I Hate Sunshine, kon ik natuurlijk niet wachten om het laatste lakje van mijn bestelling te lakken. Maak kennis met The World's Greatest Criminal Mind.



De lakjes worden allemaal handmatig gemixt door Kirsten en zijn allemaal geïnspireerd op haar leukste films, boeken en series. De lakjes zijn 5-Free en Cruelty Free.

The World'ds Greatest Criminal Mind hoort, net als I Hate Sunshine, bij de "collectie" die uit limited edition's bestaat. Kirsten heeft vorig jaar bedacht om maandelijks een lakje uit te brengen die gebaseerd is op een Disney schurk. Na deze maand verdwijnt het lakje, om alleen nog bij speciale gelegenheden terug te komen voor verkoop. Ik vind het echt een superleuke en vooral unieke manier om een collectie op de bouwen!

The World's Greatest Criminal Mind is van September 2014.


Wat ik een leuke toevoeging vind, is dat ze een bedeltje bij het lakje doet. Je kunt uit zilver- of koperkleurig kiezen of natuurlijk het bedeltje achterwege laten. Verder kun je bij de meeste lakjes ook nog als optie kiezen om de lak met een geurtje te laten bezorgen. Het is een beetje afhankelijk van de lak welke geuren mogelijk zijn. Bij dit lakje waren er behoorlijk wat geurtjes mogelijk en ik koos voor "Freshly Cut Roses".  Een geur waar ik meteen spijt van had, omdat ik van rozen naar bejaardentehuizen ga ruiken. De geur is en blijft behoorlijk goed aanwezig en daar baal ik wel van, omdat ik gewoon niet nadacht toen ik de geur koos. Maar het lakje is te gaaf om niet te dragen en daarom neem ik de walm maar voor lief, haha...


The World's Greatest Criminal Mind is gebaseerd op Professor Ratigan uit The Great Mouse Detective. Ik moest even hard nadenken, omdat die creep me er wel ontzettend bekend uitzag, maar ik niet direct kon plaatsen wat The Great Mouse Detective precies was. In Nederland. Waarschijnlijk klinkt "De Speurneuzen" een stuk bekender in je oren? Dat klopt helemaal, want in Nederland is deze filmreeks dus onder De Speurneuzen uitgebracht. Ik herkende de naam Ratigan wel, maar ik heb dan ook van jongs af aan eigenlijk alleen maar Engelse films gekeken. Ik moet je zelfs bekennen dat ik de Nederlandse Belle pas sinds een paar jaar kan meezingen, ik kende alleen de Engelse variant! Maar mocht de naam Ratigan je niet zoveel zeggen, dan gaat wellicht het belletje rinkelen als ik Rattatoei of Professor Radbout noem? Dat is hetzelfde personage!


De lak heeft een donkergrijze crelly basis en in deze basis zitten blauwe en roze glitters en een zilveren shimmer. Onwijs unieke combinatie als je het mij vraagt! Het enige nadeel vind ik dat het lakje in sommig licht een metallic glans over zich lijkt te hebben en van die finish ben ik nou niet zo'n fan. Maar of het daadwerkelijk metallic is durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen, want zodra ik het goed wilde bekijken, veranderde het licht weer en was er van die glans geen spoortje meer te bekennen...


Zoals ik ondertussen gewend ben van Kirsten, lakt ook dit lakje weer fantastisch. Met twee dunne laagjes is ze volledig dekkend. Helaas geeft dit lakje shrinkage, zoals je kunt zien op mijn foto's. Héél erg jammer! De droogtijd is wel lekker snel, al had ik op één nagel een iets dikker laagje gelakt en ik merkte dat dit de droogtijd aanzienlijk langer maakte. Zonde van mijn stommiteit, want een dikker laagje is absoluut niet nodig!

De lak is mooi vloeibaar en er zit een fijn kwastje in het flesje die genoeg glitters meeneemt. De glitters komen allemaal lekker plat op de nagels, dus een dun laagje topcoat is voldoende om het lakje te laten stralen met was glans!

De lakjes van The Lady Varnishes zijn te koop via haar Etsy, bevatten 15ml per flesje en kosten tussen de € 7,45 en € 10 per flesje, afhankelijk van de gebruikte pigmenten. Holografische lakjes zijn duurder dan glitterlakjes.

Note: Dit lakje zit ondertussen in de kluis en is niet meer verkrijgbaar. Wel is er een challenge bezig, waar iedereen twee lakjes uit deze collectie mag kiezen en het lakje met de meeste nominaties komt weer tijdelijk terug. Neem even een kijkje op de Facebook van The Lady Varnishes. Hier geeft ze trouwends ook op aan wanneer andere oude schurken weer terugkomen! 

Wat vind jij van dit lakje? Heb je vroeger ook De Speurneuzen helemaal wezenloos gekeken?






2 opmerkingen :

Made With Love By The Dutch Lady Designs